Billedreportage:

Klinikejerkonferencen 2018

Årets fokus var branding, da 200 klinikejere i lørdags var samlet til Tandlægeforeningens klinikejerkonference i Nyborg. Se billeder fra dagen her. 

Foto:
Kristoffer Juel Poulsen

FÆLLESSKAB.
Omkring 200 klinikejere var samlet til Tandlægeforeningens årlige klinikejerkonference i Nyborg. I år var overskriften "Bæredygtig branding".
Foto:
Kristoffer Juel
INSPIRATION.
Tandlæger kan lære en masse af Gulddrengen. Det fastslog Mikael Vest i hans oplæg om vinderstrategi. Ifølge den strategiske rådgiver har popsensationen været dygtig til at brande sig selv som en vinder, og netop den ambition kan klinikejere med fordel lade sig inspirere af. Han opfordrede klinikejere til at overveje, hvordan de kan bringe klinikken i en vinderposition i forhold til attraktive patienter, og hvordan de kan distancere sig fra andre klinikker og skrue en forretningsmodel sammen, som er svær at efterligne.
Foto:
Kristoffer Juel
INDBLIK.
Hvad foregår der egentlig bag de lukkede døre til overenskomstforhandlingerne? Det gav formanden for klinikejerne i Tandlægeforeningen, Torben Schønwaldt, et indblik i, da han holdt oplæg på klinikejerkonferencen. Han berørte også, hvad alternativet til en overenskomst er og forklarede, at hvis processen lander der, så vil Sundhedsministeren fastsætte reglerne om vilkårene for det offentliges tilskud, herunder fx om ydelsernes indhold og anvendelse, den økonomiske ramme og modregning ved rammeoverskridelse.
Foto:
Kristoffer Juel
FØLELSER.
Kommunikationsrådgiver Kresten Schultz præsenterede 10 ideer til, hvordan tandlæger kan brande sig selv. Et af rådene var bl.a. at finde ind til den skarpe fortælling - altså hvorfor man gør det, man gør. Og ikke - hvad man gør. Det er netop dette hvorfor, der skal kommunikeres til patienterne.
Foto:
Kristoffer Juel
PERSONLIG BRANDING.
Rådgiver og coach Glenn Jacobsen stod bag miniseminaret "Din person som brand og dit brand som leder". Her slog han fast, at alle ledere allerede har et brand, der er i spil – et brand, der er summen af det, andre tænker, mener og siger om en. Det brand kan styrke og øge ens værdi, men det kan omvendt også hæmme og svække en. Han opfordrede klinikejerne til selv at tage ansvar for at skabe og få succes med deres brand og ikke overlade det til andre.
Foto:
Kristoffer Juel
BLÆRERØV.
Den selvudnævnte blærerøv, Mads Christensen, rundede dagen af i Nyborg, hvor han gav et indblik i patienterne og deres selvforståelse - selvfølgelig på hans typiske sprudlende og spraglede facon for nu at bruge en af deltagernes egen beskrivelse af Mads Christensen.
Foto:
Kristoffer Juel
VINDER.
Hellere være noget for nogle end ingenting for alle, pointerede strategisk rådgiver Mikael Vest. Men hvem skal man være noget for, og hvordan finder man ud af, hvad den rigtige vej er? Og hvad kræver det af særlige ledelsesmæssige overvejelser og indsatser? Det var nogle af de spørgsmål, som grundlæggeren af Vinderstrategi A/S berørte i sit oplæg.
Foto:
Kristoffer Juel
STRATEGI.
Mange klinikejere kan blive bedre til strategisk ledelse, sagde Freddie Sloth-Lisbjerg. Alt for mange udøver ad hoc ledelse, men i en verden under forandring er det vigtigt med et strategisk fokus og langsigtede mål for klinikken - en proces som medarbejderne naturligvis skal inddrages i, pointerede Tandlægeforeningens formand.
Foto:
Kristoffer Juel
REFLEKTION.
"Du kan ikke bestemme, hvad andre mener om dig, men du kan påvirke dem positivt". Det understregede tandlæge og coach Charlotte Barfod i miniseminaret "Hvordan brander du dig selv via din kommunikation", hvor hun bl.a. også fik deltagerne til at reflektere over, hvad de ønskede, at patienterne skulle fortælle videre om en.
Foto:
Kristoffer Juel
TROVÆRDIGHED.
Hvorfor overhovedet sætte fokus på branding? Det spørgsmål satte Torben Schønwaldt fokus på og understregede, at et troværdigt brand kommer nemmere gennem kriser og klarer sig generelt bedre i markedet, men samtidig gavner troværdig branding også en hel branches identitet, strategi, mission og vision.
Foto:
Kristoffer Juel