ANNONCE
ANNONCE
ANNONCE
Rikke Rathsach-Dreijer anbefaler:

"Nogle gange klikker det bare ikke"

Patienter, der suger energien ud af dig, behandlinger, der tærer på tålmodigheden; send dem ind til din kollega på klinikken, eller henvis ud af huset. Sådan lyder én af Rikke Rathsach-Dreijers anbefalinger. 

Rikke Rathsach-Dreijer

Uddannet i 2001

Tandartspraktijk Rathsach, Leiden

1. Jeg er meget glad for mine LM-instrumenter
 

Ved hjælp af dem kan man nemt holde ud i en kind med et let greb, uden at grebet ruller i hånden. Det betyder ingen udmattede hænder i behandlerteamet, og instrumenterne er tilmed lette at finde ud ad øjenkrogen i rodet på bakken. Udvalget er stort, og man kan finde instrumenter til enhver smag.

2. Sorter i dine patienter, og hvad du har lyst til at lave 
 

Patienter, der suger energien ud af dig, behandlinger, der tærer på tålmodigheden; send dem ind til din kollega på klinikken, eller henvis ud af huset. Nogle gange klikker det bare ikke mellem behandler og patient.
Desuden er det heller ikke alle behandlinger, der øger ens arbejdsglæde. Fx keder det mig at lave endodonti, hvorimod min kollega elsker det. Så glæd dig over, at dine kollegaer har andre kompetencer og præferencer end dig. Det gør det til en fornøjelse at møde på klinikken om morgenen.

3. Automatiser klinikken
 

På min lille klinik har vi satset og automatiseret det meste af receptionen. Med faldende priser og højere materialeomkostninger tog vi valget helt at undvære en receptionist og har for alvor fået gang i vores allerede erhvervede onlinebookingsystem. Overgangen er gået overraskende gnidningsfrit, og det har lettet os for en stor udgiftspost og givet mere ro i klinikken.

 

Ligger du også inde med anbefalinger eller tips, som kollegaerne kan få glæde af? Så skriv til Tandlægebladet på TB@tdl.dk

 

Kommentarer

2 Kommentarer

Hej, Jeg er interesseret i at høre mere om hvordan online booking, og hvordan overgangen gik så gnidningsfrit. Hvordan informerede i patienterne om, at de skal booke den vej igennem? Hvad med aflysning/ombooking? Og sørger systemet for, at der ikke kommer unødvendige huller i kalenderen?
Hej Camilla Tak for dit gode og relevante spørgsmål. Vi sender det fluks videre til Rikke. God weekend Gitte, Tandlægebladet
ANNONCE
ANNONCE
ANNONCE