ANNONCE
ANNONCE
ANNONCE

Tandpatienter er de mest loyale kunder

Tandpatienter er yderst loyale. Faktisk så loyale, at de indtager førstepladsen over loyale “kunder”. Det viser en ny undersøgelse, som Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har foretaget om danskernes mobilitet på 13 forskellige områder. 

Kun 7 % af danskerne har skiftet tandlæge de seneste to år. Det viser en ny undersøgelse fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Det gør tandlægers patienter til de mest loyale 'kunder'.

Til sammenligning har 9 % skiftet realkreditinstitut, og 11 % har skiftet bank.

Flest forbrugere skifter udbyder inden for pakkerejser, hårde hvidevarer og babyudstyr, viser undersøgelsen.

Loyaliteten til tandlæger understøttes af, at hele 82,5 % svarer, at de brugte den samme tandlæge som gangen før, og at de ikke har overvejet at bruge en anden.

Hvad er de vigtigste grunde til, at du ikke skiftede tandlæge?

76,7 % - Jeg er tilfreds med min tandlæge

36,1 % - Jeg vil beholde det gode forhold, jeg har til min tandlæge

34,9 % - Min nuværende tandlæge ligger praktisk for mig

Beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed
Blandt de danskere, der svarer, at de har enten har skiftet tandlæge eller overvejer at skifte tandlæge, er grunden primært, at den nye tandlæge geografisk har en bedre placering.

Det svar giver 27,7 % nemlig.

Herefter er grundene stort set lige fordelt på, at prisen hos en anden tandlæge sandsynligvis ville være bedre, at servicen ville blive bedre hos en anden tandlæge, eller at der var utilfredshed med den tidligere tandlæges behandling.

Se hele undersøgelsen på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside HER

ANNONCE
ANNONCE
ANNONCE